Gezonde levensstijl

Een gezonde levensstijl kan je helpen om je hele leven te gedijen. Gezonde keuzes maken is echter niet altijd gemakkelijk. Het kan moeilijk zijn om de tijd en energie te vinden om regelmatig te sporten of gezonde maaltijden te bereiden. Uw inspanningen zullen echter op veel manieren en voor de rest van uw leven vruchten afwerpen.

Stappen die u kunt nemen:

Wees op de meeste dagen van de week 30 minuten lichamelijk actief. Breek dit op in drie sessies van 10 minuten als er lang op wordt gedrukt. Gezond bewegen kan bestaan ​​uit wandelen, sporten, dansen, yoga, hardlopen of andere activiteiten die u leuk vindt.

Eet een uitgebalanceerd, vetarm dieet met veel fruit, groenten en volle granen. Kies een dieet dat laag is in verzadigd vet en cholesterol, en matig in suiker, zout en totaal vet.

Voorkom verwondingen door veiligheidsgordels en fietshelmen te dragen, rook- en koolmonoxidemelders in huis te gebruiken en straatsmarts te gebruiken wanneer u alleen loopt. Als u een pistool bezit, erken dan de gevaren van het hebben van een pistool in uw huis. Gebruik te allen tijde veiligheidsmaatregelen.

Rook niet, of stop als je dat doet. Vraag uw zorgverzekeraar om hulp. UCSF’s Tobacco Education Center biedt lessen voor stoppen met roken en terugvalpreventie, evenals doktersconsulten voor rokers die proberen te stoppen.

Drink met mate als u alcohol drinkt. Drink nooit voor of tijdens het rijden of tijdens de zwangerschap.

Poets je tanden na de maaltijd met een zachte of medium tandenborstel. Poets ook na het drinken en voor het slapengaan. Gebruik dagelijks tandzijde.

Blijf uit de zon, vooral tussen 10.00 en 15.00 uur. wanneer de schadelijke stralen van de zon het sterkst zijn. Je bent niet beschermd als het bewolkt is of als je in het water bent – schadelijke stralen gaan door beide heen. Gebruik een breedspectrumzonwering die beschermt tegen zowel UVA- als UVB-stralen, met een zonbeschermingsfactor (SPF) van 15 of hoger. Kies een zonnebril die 99 tot 100 procent van de zonnestralen blokkeert.

Een gezonde vooruitzichten behouden
Vrouwen hebben tegenwoordig een druk, veeleisend leven. U voelt zich misschien in verschillende richtingen getrokken en ervaart stress door het omgaan met werk, gezin en andere zaken, waardoor u weinig tijd voor uzelf overhoudt. Leren om je leven in evenwicht te brengen met wat tijd voor jezelf zal zijn vruchten afwerpen met grote voordelen – een gezonde kijk en een betere gezondheid.

Stappen die u kunt nemen:

Blijf in contact met familie en vrienden.

Wees betrokken bij uw gemeenschap.

Houd een positieve houding aan en doe dingen waar je blij van wordt.

Houd je nieuwsgierigheid levend. Levenslang leren is goed voor je gezondheid.

Gezonde intimiteit neemt alle vormen aan, maar is altijd vrij van dwang.

Leer stress in je leven herkennen en beheersen.

Goede manieren om met stress om te gaan zijn onder meer regelmatige lichaamsbeweging, gezonde eetgewoonten en ontspanningsoefeningen, zoals diep ademhalen of meditatie. Praten met vertrouwde familieleden en vrienden kan veel helpen. Sommige vrouwen vinden dat interactie met hun geloofsgemeenschap nuttig is in tijden van stress.

Zorg voor voldoende slaap en rust. Volwassenen hebben ongeveer acht uur slaap per nacht nodig.

https://inkt.bestelinks.nl/

https://tuinmeubels.linkgoed.nl/

https://outdoor.eigenpage.nl/

https://dakwerken.links.nl/

https://verpakkingen.toplinkjes.nl/

https://tuinaanleg.gigago.nl/

https://import-export.boogolinks.nl/

https://groningen.starttopper.nl/

https://ventilatie.onlinecentro.nl/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.